mDrive PTO Pump Speed Calculator
Determine PTO / pump speed, calculate engine speed, hydraulic piston and gear pump specifications, pump part numbers, fitting dimensions, PTO part numbers and specifications, REPTO information, and more.
Download Excel
Other PTO calculations
Determine PTO output HP at required speed, PTO torque calculation, Engine Speed Requirements, Pump Bending Moment, and more.
Download Excel
American Concrete Pumping Association
The source for Concrete Pumpers, Contractors, Manufacturers, Safety Programs, Concrete Equipment Insurance and more.
View Full Site
Diagnostics
Mack offers excellent software tools to assist customers, service technicians and bodybuilders in performing their own diagnostic work on Mack trucks and components.
CLICK HERE TO ACCESS DIAGNOSTIC TOOLS
Concrete Pumper Support Line
Only available by Mack Trucks, Inc. Supported by dedicated Mack OneCall™ agents, who stay with your repair until completed, maximizing customer uptime.
Download PDF
Customer Adaptation Center / CAC
The CAC is a perfect solution for customers who would like to have the options that are not available through the formal process. The CAC may be the right choice for the Mack Truck Customer. For requests or quotes, please contact support.customeradaptationcenters@macktrucks.com
Download PDF

¿Cuál es el RPM mínimo que debo operar mi PTO, para que mi vehículo realice Regeneración durante el modo PTO?
Regeneración en modo PTO: cuando un vehículo está funcionando en modo PTO y se ordena una regeneración de filtro de partículas diésel (DPF), el motor debe funcionar a una velocidad superior a las velocidades mínimas enumeradas en las tablas del Manual de Body Builder, Sección 9, Tabla de contenido / Regeneración en modo PTO. La configuración de velocidad mínima puede verse afectada por la temperatura ambiente y / o la altitud.
Con Mack mDRIVE, con PTO activada mientras en neutro, y luego seleccionando Drive, la PTO deja de girar.¿Por qué?
Recuerda que el mDRIVE es una transmisión manual automatizada con un embrague. Con la toma de fuerza activada en neutro, cuando se selecciona Drive, se libera el embrague y luego la transmisión se pone en marcha.Cuando el conductor quita el pie del pedal del freno y presiona el pedal del acelerador, el embrague se volverá a conectar y la toma de fuerza comenzará a girar nuevamente.La transmisión no cambiará de marcha y el conductor está limitado a aproximadamente 6 MPH.
Nuestro chasis de cliente tiene un mDRIVE y necesita mover la operación de la toma de fuerza. ¿Qué PTO se recomienda?
Las PTO montadas en la transmisión se usan principalmente para el funcionamiento en modo parado, con la caja de engranajes en punto muerto. Sin embargo, es posible activar la toma de fuerza en velocidades de vehículo de hasta 6 MPH. Si el vehículo va a tener una operación de PTO en movimiento, se recomienda un mDRIVE con REPTO o FEPTO.
More